Manastirea Floresti-Tauti

 

Aflata la 4-5 km de Cluj, intr-o regiune inconjurata de dealuri si relativ ferita de expansiunea imobiliara care a luat Clujul cu asalt, Manastirea Tauti este un balsam pentru suflet. Am vazut ca maicutele au si stupi, data viitoare probabil ca voi intreba de miere…….E mai sigura decat cea din piata.

Deci….daca treceti pe la Cluj – merita vazuta.

Ce locuri preferate aveti in imprejurimile voastre? (daca pun intrebarea fara imprejurimi, sigur ma aleg cu raspunsuri…..prea exotice 😉    )

74 comentarii (+add yours?)

  1. DianaEmma
    iun. 29, 2011 @ 12:52:24

    Nu știu dacă intră împrejurimile mele, dar aleg orice din împrejurimile Brașovului… hai că nu e mult până acolo. 😆 Câteva ore…

    Că de aici… poate parcurile să zic. Prin județul Ilfov nu cred să fie ceva interesant pentru mine.

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 29, 2011 @ 16:15:59

      Recunosc ca Brasovul e ravasitor de frumos…..dar ma gandesc ca ai tu un „loc” care e special pentru tine fara a fi neaparat incarcat de istorie, inconjurat de brazi sau de ape minunate…….

      Răspunde

      • DianaEmma
        iun. 29, 2011 @ 18:54:34

        La Brașov nu e că e încărcat de istorie și stațiune… e… orașul din care provine 4 oameni foarte dragi mie… și un fel de aproape al treilea acasă. 😀
        E locul în care mă duc când vreau să mă liniștesc o zi doua, fie că mă duc acolo și stau de vineri noaptea până duminică la prânz doar în casă.

        Acel „loc” special așa cum zici tu… poate acasă e. Altul nu îl simt. Eu sunt mai casnică. :))

  2. INTJ
    iun. 29, 2011 @ 13:26:05

    n-am „locuri preferate” … cladirile ma lasa rece. (imho) nu locul conteaza, conteaza omul cu care esti intr-un loc anume. 🙂

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 29, 2011 @ 16:17:05

      Si daca esti singur intr-un loc anume……..nu te poti bucura de ceea ce te inconjoara?
      Eu am locuri minunate in care imi place sa fiu si singura……..eu le incarc de semnificatii, nu oamenii din jur 😉

      Răspunde

      • INTJ
        iun. 29, 2011 @ 18:07:33

        oriunde as fi singur … „sunt singur” in universul din mintea si inima mea … si, paradoxal, acolo nu sunt niciodata singur pentru ca-n timp am primit si eu „bucatele” din inima altor oameni. 🙂

        ok, pot zice ca-i misto apusul de soare vazut de pe varful Retezat … da’ nu destul de frumos incat sa ma tina mult privind in exterior, ignorand interiorul. da’ nah, eu sunt un INTJ si deci introvertit.

      • Hapi. River_woman
        iun. 29, 2011 @ 18:16:25

        Asadar esti catarator ……:)

      • INTJ
        iun. 29, 2011 @ 18:26:43

        nu, nu-s alpinist … doar ca am putea spune ca la munte nu prea sunt atatea silicoane ca la mare. :)) =))

      • Hapi. River_woman
        iun. 30, 2011 @ 05:46:26

        Pai ce ai cu silicoanele? Multi barbati cred ca sunt cool:D
        (cum am ajuns sa vorbesc despre silicoane la postarea cu manastirea si nu la cea cu playboy ?? )

      • INTJ
        iun. 30, 2011 @ 19:34:14

        lol … pai, cantecu’ zice „no woman, no cry” si daca aplici asta la ce-am scris eu, iasa: „no silicon, no crowd” … 😀 :))

  3. Torden
    iun. 29, 2011 @ 13:40:08

    Mmm… faleza Dunarii e unul dintre ele (bine, e un loc… putin cam mare 😛 )… altul – parcul Eminescu, din centru (mic, dar placut)… si ceva mai departe, salbaticia usoara a poienilor din zona muntilor Dobrogei

    Răspunde

  4. balanta 69
    iun. 29, 2011 @ 14:01:24

    Asa este, manastirea Tauti-Floresti este o OAZA de liniste si pace sufleteasca,este pastorita de parintele VISARION ,un MARE duhovnic ,si un parinte care ajuta pe toata lumea… si este un foarte bun gospodar….!

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 29, 2011 @ 16:22:24

      De acord cu tine, parintele Visarion e un om deosebit 🙂
      Si ce flori frumoase au, si vacute am vazut………si o sera (nu stiu ce aveau pe acolo) si muuulte straturi de ceapa.
      E o placdere sa stai acolo chiar si cand ploua, sa auzi fosnetul padurii……….

      Răspunde

  5. Corina
    iun. 29, 2011 @ 15:34:30

    Pentru ca trec pe langa manastire de ori cate ori ajung in Cluj, nu am intrat inca niciodata in curte. Ciudat, nu? „Oaza” mea de liniste e la cealalta iesire din Cluj, spre Apahida.

    Răspunde

  6. Dude
    iun. 29, 2011 @ 16:11:49

    Bineinteles ca e mai sigura mierea…au muls-o maicutele cu aparate de muls la norme europene, de la albine avand semnul crucii facut de insusi IPSF-ul. 😀

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 29, 2011 @ 16:19:06

      Nu te poti abtine, isn t ? :)))))
      Lasa ca te sun cand aduc , le cer maicutelor sa-ti pregateasca un borcanel special. De la albinele fara cruce 😀

      Răspunde

      • Dude
        iun. 29, 2011 @ 17:33:52

        Ba da, daca-mi ceri asta, o fac cu placere.
        Dar nu am inteles de ce e mai sigura mierea de la maicute decat cea din piata ?!?
        In rest zona e intr-adevar faina. Pacat ca strica peisajul manastirea. 😀
        Dar desigur, gusturile nu se discuta.

        P.S: Adica de la trantori? 8)

      • Hapi. River_woman
        iun. 29, 2011 @ 18:10:30

        :))) nu mai, dar sa stii ca m-am gandit sa zic ca de la trantori. Da eu banuiesc ca nu le dau voie la manastire, acolo locuiesc numai exemplare feminine
        Albinele fara cruce sunt alea atee, sau pur si simplu de alte confesiuni.Care au luat-o razna prin paduri cand a venit IPSFul in vizita….

  7. lorelei
    iun. 29, 2011 @ 17:54:26

    Nu este aproape de mine (hmm, de Bucuresti vreau sa zic… 😉 ), dar valea Oltului este un loc special – acolo simt, intr-adevar oaza de liniste de care vorbesti, de verde, e si munte si daca tot vorbim despre manastiri, este acolo Manastirea Cozia!

    Răspunde

  8. lorelei
    iun. 29, 2011 @ 17:56:46

    vai, ce-am facut?… am incercat sa copiez un link de imagine… help me, Hapi, please!

    Răspunde

  9. blonda ironica
    iun. 29, 2011 @ 20:37:01

    Bine v-am găsit sănătoşi! Tocmai m-am întors de pe meleaguri care îmi încarcă bateriile la maxim – Sarmizegetusa Regia, Costeşti Cetăţuia, Feţele Albe – adică masivul Sureanu…apoi am trecut pe la Mănăstiriea dintr-un lemn,cu stejarii ei de 700 ani, Lainici şi, bineînţeles, Prislop. Atâta pace am acumulat în mine, încât pot rezista în Bucureştiul infernal vre-o 2-3 luni fără probleme! 🙂

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 30, 2011 @ 05:51:44

      Ce vacanta energizanta!
      Am auzit de Prislop, faimoasa manastire din Tara Hategului dar nu am vizitat-o inca.
      Mi-as dori o casa de vacanta in asa un loc minunat. O casa decenta din lemn, undeva la marginea padurii……acum stiu si in ce loc:Tihuta, langa Castel……..

      Răspunde

      • paul
        oct. 04, 2011 @ 21:21:35

        pasul Prislop e in Maramures nu in tara Hategului…sau vb de altul ?
        si mie-mi place Tihuta, cred si eu…in drum spre Bistrita…si iarna sa faci schi acolo e minunat….

      • Hapi. River_woman
        oct. 05, 2011 @ 11:03:27


        Acu, fara coordonate topografice, cred ca totusi n-am gresit incadrarea prea mult……..:D Vorbeam de Manastire nu de „pas”

  10. ovi
    iun. 29, 2011 @ 23:36:12

    am vazut clujul… doar o singura data… fara sa imi rezerv atunci timp pentru manastiri… (am remarcat curatenia… )
    pozele sunt minunate… mi-ar place sa vizitez…
    cel mai aproape… de 3 minute de mers agale, pe jos… este parcul… natural… si cu terenuri de sport… chiar voi merge seara asta sa fac o tura… asa… de relexare inainte de somn…
    daca ma refer la biserci… este catedrala catolica… de pe 5 ave… impreionanata si arhicunoscuta… apoi… putin mai sus si mai la vest… biserica partea raului… (asa s-ar traduce denumirea ei) loc si de cultura… de ajutorare a celor in nevoie… cu scoala… candva. cursuri de limba engleza gratuite…
    si in queens.. biserica ortodoxa roamna… la constructia careia, s-au luat enoriasii la certa, bataie, de a venit politia si i-a arestat… am vazut asta seara la noutatile de le televizor… dar… acum se pare ca e liniste si pace acolo… asa sa fie…

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 30, 2011 @ 05:54:37

      Oare cum de s-au luat la bataie in timpul constructiei……..se disputau deja locurile dinauntrul ei? Credeam ca numai la Ierusalim in Biserica Mormantului se mai intampla asta………
      Cat despre Biserica „partea Raului” eu tot mai cred ca ai papat un I, altfel mi-as scuipa in san inainte sa intru in asa lacas sfant 😀

      Răspunde

      • ovi
        iun. 30, 2011 @ 21:29:47

        lol… nu am mancat cred… litere…
        partea raului… de la rau… apa curgatoare… si de la parte… adica… de o parte a apei…
        oricum… observatia ta este foarte pertinenta… asa se intampla daca nu recitesc ce scriu… cand am vazut acum.. am ras de unul singur…
        cat despre romanii enoriasi… din cate stiu… totul a inceputl de la cum sa se cheltuiasca fondurile stranse… cine sa ii cheltuiasca…
        oricum au fost vreo 7 sau 8 aretati… evidnet pentru o noapte doar… dar… nu sata conteaza.. ci fatul in sine…
        in fine… nu vreau sa mai zic despre asta…

    • paul
      oct. 04, 2011 @ 21:18:31

      spune si din ce oras provii, sa stim…ar fi bine ca fiecare sa mentioneze locul sau de bastina…

      Răspunde

  11. Adrian L.
    iun. 30, 2011 @ 05:29:46

    Ai dreptate, frumoase locuri, minunata valoarea istorica a locului. Felicitari pentru calitatea pozelor! Observ ca te-a anesteziat psihic plimbarea pe acolo….
    Nu pot sa ma desfasor cu insiratul locurilor preferate din imprejurimile mai apropiate sau nu, mi-ar trebui muuuult timp si spatiu.

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iun. 30, 2011 @ 05:55:52

      Chiar ca m-a anesteziat psihic …….cateodata gandesc prea mult, prea frenetic si prea superficial -atunci cand ma coplesesc problemele…….
      Tu cum esti……..Nu mergi in concediu?

      Răspunde

      • Adrian L.
        iun. 30, 2011 @ 08:30:33

        Ba da! Nu am perioada exacta, oricum imi iau cind si cit m-apuca. Proxima incursiune, in iulie, va fi la Dunare, la Cazane. Va fi Defileul Dunarii, de la Portile de Fier in jos, cu monumentele naturii, pesterile, chipul lui Decebal sapat in munte, manastirile, pestii, plimbarile pe Dunare, etc. La etapa din august vreau drum cu Mocanita si excursie la Cascada Cailor, cu telescaunul. Printre ele, vad ce se mai leaga. In strainatate refuz sa plec in acest an, dupa sapte ani neintrerupti, in semn de protest ca nu am intrat in spatiu Schengen.

      • Hapi. River_woman
        iul. 02, 2011 @ 14:29:59

        Deci nu vrei sa pleci in afara tarii, preferi sa contribui la bugetul de stat :)) Foarte bine, te felicit.
        Adica mai exista trenul ala dragut numit Mocanita?
        Parca prin Maramures era……..o sa o intreb pe Diela

  12. Diela
    iun. 30, 2011 @ 06:18:01

    Foarte frumoase pozele, iar locul pare chiar foarte liniştitor.

    La capitol „siguranţă miere” – sunt unii apicultori care fac un sirop gros din apă + zahăr şi înmulţesc mierea cu el. Nu ştiu cât li se rentează mai nou că şi zahărul e destul de scump.
    Plus că diluând astfel mierea, nu reiese la analizele de laborator (obligatorii pt a putea eticheta produsul) cantitatea exactă de antibiotic cu care au tratat albinele peste iarnă. Iar în timpul verii dacă albinele au cules de exp de pe un lan de floarea soarelui stropit cu insecticide, acest lucru se reflectă în miere şi îi scade valoarea. De aceea e foarte greu de produs miere bio 100% foarte căutată la export – nu ştii unde a zburat albina şi a cules.
    Astea au fost motivele pt care chinezii au avut embargo de a vinde timp de câţiva ani miere în Europa – amestecau mierea albinelor cu mierea „falsă” din zahăr, fie să aibă o cantitate mai mare, fie să ascundă chimicalele.

    Şi acum răspund la întrebare – în munţii din jurul Băii Mari sunt multe locuri foarte frumoase unde se pot încărca bateriile: păduri, stâncării, lacuri, râuri … numai timp liber să fie şi să închizi mobilul când porneşti în drumeţie. 🙂

    Răspunde

    • Dude
      iul. 01, 2011 @ 05:59:00

      Referitor la zahar brut, mai vreau sa adaug ca desi folosit, e cu 2 taisuri. La familiile slabe, pe care toamna le prinde fara rezerve de miere, apicultorii trebuie sa le dea asa ceva ca sa nu moara de foame. Insa, daca vrei sa omori o familie de lucratoare, singura treaba e sa le dai…de lucru. Adica sirop de zahar brut. Le termini in mod sigur, in cel mai scurt timp. Pentru ca munca transformarii zaharului brut in miere, „uzeaza” albinele la maximum. Iar ele vazand cat au de lucru nu se vor mai putea opri din lucru, iar ritmul lor de inmultire nu reuseste sa acopere pierderile. 🙂
      Referitor la tratamentele cu „chimicale”, desi am cunoscut apicultori mari, nu am intalnit nici unul care sa nu le utilizeze. In conditiile de astazi e aproape imposibil sa nu le utilizezi.
      Singura miere eco, e aia pe care o gasesti in scorbura din copacul din padure, inaintea lui Mos Martin. 😀

      Locuri faine?Valea Draganului-super curata spre deosebire de cea a Ariesului. Un pic mai departe de cluj e Colibita.[mai sunt si altele, insa din pacate sunt si manastiri 😀 ].

      Răspunde

      • blonda ironica
        iul. 02, 2011 @ 11:52:30

        Păi nu chiar toate chimicalele afecteaza calitatea mierii,cred eu Uite, tata afumă stupii cu Varachet -un fel de antiparazitar pentru albine-( da, au şi ele nişte paraziţi – varroa se cheamă, un fel de păduchi la picioruşe, care le distruge familii întregi ),dar asta le face toamna, inainte ca ele să intre în hibernare.Aşesta este singurul medicament pe care îl administrează albinelor,deoarece chiar nu se poate fără el…însă mierea nu-şi modifică cu nimic calităţile, e de nota zece!

      • Hapi. River_woman
        iul. 02, 2011 @ 15:31:42

        @Dude, de ce e musai sa utilizezi chimicale in cresterea albinelor? Traiesc mai mult, produc mai mult? Si ce medicamente se folosesc?
        La Valea Draganului mergeam in tabara cand era in generala……..

    • ovi
      iul. 01, 2011 @ 23:39:41

      mi-am petrecut verile copilariei si adolescentei la stupi… tatal meu este apicultor de exceptie… si eu invatasem cate ceva din arta asta… au fost poate cele mai frumoase veri ale mele…
      orice apicultor ofera albinelor sirop de apa cu zahar… este chiar recomandat ceai…
      scopul insa nu este sa inmulteasca meirea… ci sa stimuleze stupul si sa determine matca sa depuna oua… asta in special primavara…
      se repeta scenariul si toamna… ca albina sa se hraneasca cu sirop in loc sa consume miera destinata zilelor de iarna…
      cei ce inmultesc mierea cu zahar… nu sunt apicultori… ci negustori de miere… foarte mare deosebire intre cele doua categori…

      Răspunde

      • Hapi. River_woman
        iul. 02, 2011 @ 15:33:04

        Ovi, stii cum se recolteaza laptisorul de matca???

      • ovi
        iul. 02, 2011 @ 22:10:56

        din nefercire… stiu doar cum sa mananc laptisorul de matca… nu stiu sa-l recoltez in mod constant…
        cand eram in tara… si tata mergea cu stupii… era profilat pe extragerea de miere… acum, pentru ca nu mai poate pleca de acasa… s-a profilat pe imnultire… de ex… anul trecut a triplat numarul de stupi… si anul asta are sanse sa repete experinta asta…

      • Diela
        iul. 04, 2011 @ 06:55:30

        Da, asta e ok să le dai hrană
        Când au hrană puţină, la începutul primăverii înainte de a începe culesul la flori, li se poate da un fel de hrană din apă, zahăr şi ceai din plante, ca supliment.
        Dar în piaţă se mai găsesc negustori cu „ocale mici” care pun sirop de ăsta în miere să aibă cantitate mai mare şi să vândă mai mult.

        Se pot trata albinele de păduchi şi ce boli mai pot face şi fără antibiotic, dar sunt apicultori care preferă antibioticul pt că e mai eficient. Ştiu apicultori care au tratat fără antibiotic şi peste iarnă le-au murit toate albinele.
        Sunt destul de sensibile, dar foarte interesante.
        De exp, albina e dotată cu „gps” natural şi îşi face orientarea locului în funcţie de soare. După ce e bine e bine orientată poate zbura pe o rază de 3 km în jurul stupului şi se întoarce la fix unde-i urdinişul. Dacă dimineaţa după ce au plecat la cules, ai mutat stupul şi 5 cm, poţi să observi cum seara vin exact unde era intrarea urdinişului înainte şi-l caută.

        În Maramureş, pe Valea Vaserului funcţionează Mocăniţa, dar nu ştiu mai multe detalii

    • Hapi. River_woman
      iul. 02, 2011 @ 14:31:50

      Foarte tare chestia cu albinele. Asadar zaharul nu se gaseste la analizele uzuale? Desi rafinarea ii ofera o formula chimica ce n-ar trebui sa fie greu de identificat……..
      Nu stiam faza cu antibioticele. Au nevoie albinele de asa ceva????

      Răspunde

  13. sirenna
    iun. 30, 2011 @ 09:25:34

    si daca spui „imprejurimi” tot te vei alege cu cel putin un raspuns exotic. mie imi place la Saint Tropez (la un sfert de ora de mers cu masina se incadreaza la imprejurimi) si nu de alta dar au cea mai buna inghetata pe care am mancat-o vreodata, si cea mai mare!(in special cea cu pana-cota caramel)
    Plus ca acolo, vara, gasesti orice in materie de arta, contemporana sau nu, un vis, galerii deschise la orice ora!
    iar oamenii nu sunt asa snobi cum ai putea crede…oameni normali, in vacanta…imbracati de vacanta.

    Răspunde

    • Diela
      iun. 30, 2011 @ 09:45:41

      Şi te mai plângi de scaieţi când ai Saint Tropez-ul la doi paşi? 😛

      În zona spusă de Adrian, în Cheile Nerei aş vrea şi eu ajung vara asta, dacă se iese socoteala. Deocamdată nu prea iese.

      Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iul. 02, 2011 @ 14:33:51

      ahhhh, stiam eu ca tu imi vei da un raspuns exotic. Bine, tu zici numai de inghetata dar eu imi imaginez ca e plin de Bonzi (JamesBond) fete siliconate, cazinouri si……..in rest albastru azuriu , aer proaspat de vara , briza si automobile glossy……….

      Răspunde

  14. Mihaela
    iun. 30, 2011 @ 10:27:03

    Sunt foarte multe locuri frumoase in Romania…iar eu mai am multe de vizitat din ele. Deja m-am saturat de imprejurimi, am vazut cam toata manastirile din Bucovina, am fost prin satele sau orasele de munte din Moldova. Acum mi-e dor de alte orase, as vrea sa revad Brasovul, de-abia astept sa merg la Constanta, as vrea sa reusesc sa ajung si prin vestul tarii.
    Anul asta nu stiu cate locuri noi voi vedea, probabil niciunul, insa sper ca anul viitor va fi mai prielnic pentru plimbari prin tara.

    Răspunde

  15. Fata de ghindă
    iun. 30, 2011 @ 17:19:29

    cu toate ca nu-i chiar atat de aproape de mine ca sa o pot numi ”imprejurimi” incearca manastirea Hurezu din Valcea….superba !!!! si extraordinar de bine pastrata…
    ah, da, si curata, ca orice manastire de maici \:)

    Răspunde

  16. corina
    iun. 30, 2011 @ 17:23:16

    Eu adoorrrrrrr Transfagarasanul daca e sa o luam mai departicel iar mai aproape e parcul din Gherla:))Love ittttttt!!!!!!!!

    Răspunde

  17. cassiopea123
    iun. 30, 2011 @ 20:55:41

    O sa ma gandesc despre ce locuri dragi de pe langa Cluj si nu numai dar o sa raman la noi in tara. As vrea sa merg undeva intr-un week-end. Da un semn daca ai chef si tu.

    Răspunde

    • Hapi. River_woman
      iul. 02, 2011 @ 14:42:51

      Un weekend intreg nu pot dar o dupa masa in imprejurimi s-ar putea aranja …….Mi-ar fi placut sa iau masa la manastire si am ratat chestia asta
      Fac calugaritele niste prajituri cu fructe….yummy……….

      Răspunde

  18. cassiopea123
    iun. 30, 2011 @ 20:57:08

    * o sa iti povestesc.

    Răspunde

  19. Trackback: Marseilleza 2- Contele de Monte Cristo se spala cu sapun? | coolnewz about hot thingz
  20. Diela
    iul. 04, 2011 @ 06:58:10

    Hapi, nu totul se mută la Cluj 😀
    Cheile Nerei sunt în jud. Caraş Severin, în sud-vest

    Răspunde

  21. Nice
    iul. 06, 2011 @ 09:15:56

    Din imprejurimile Bucurestiului as putea mentiona Snagovul. Iar din Bucuresti imi place mult zona Izvor, curata si linistita.

    Răspunde

  22. Hapi2233
    iul. 08, 2011 @ 16:45:35

    Cred ca Irinel e fericit acum
    Are fetita, are bani si poate face sex in grup cand doreste cu o echipa de majorete. Dorintele lui sunt probabil proportionale cu gradul de evolutie spirituala………..

    Răspunde

    • ovi
      iul. 09, 2011 @ 00:59:28

      are fetita??? eu stiam ca nu o are…
      fetita aia… saraca… este asa… uite-o, nu e…
      sex in grup… nu pot sa inteleg asta… si nu pot concepe ca… poate aduce fericire cuiva…
      deh… eu sunt mai de la tara… nu m-am emancipat inca… si sper ca voi ramane asa…

      Răspunde

  23. paul
    oct. 04, 2011 @ 21:33:52

    daca persoanele se accepta si se inteleg, de ce nu ? e interesant 🙂

    Răspunde

  24. Hapi. River_woman
    oct. 05, 2011 @ 11:00:16

    E o chestiune de alegere. Sunt de acord cu Ovi, adica – gandesc la fel 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: