Ura si dorinta de mai bine

Fenir, Hati, Sk Poetic Edda reprezintă o colectie de poeme care provin din manuscrisul nordic – Codex Regius . Mitologie scandinava- cu rădacini în păganism. Colecția a rămas în folclor dupa propagarea crestinismului
De acolo aflu că Fenrir este un lup monstruos. Tatal lupisorilor Sköll si Hati

Hati este printre altele simbolul eclipsei. Nu în Romania. In Romania simbolurile eclipselor totale sunt desele alegeri anticipate.
Datorita unor profetii înspăimantatoare si capacitatii de a face rau dar si pentru ca puterea lui crestea foarte repede , Fenrir a fost legat în lanturi de ceilalti zei pentru vecie.
Numele puiului de lup Hati Hróðvitnisson înseamnă „cel ce-si urăste inamicii“. El urmareste luna pe cerul noptii în timp ce fratele sau Sköll alearga dupa Soare în miezul zilei. Intr-o zi lupii plini de furie vor înghiti cele doua corpuri ceresti iar Fenrir va fi din nou liber

Hati este Hate. Hass. Ură în romaneste . Furie nestavilita.Energie distructiva îndreptata împotriva cuiva
Sfantul Augustin si Toma D Aquino spuneau ca ai dreptul moral sa urăsti faptele si comportamentul oamenilor dar niciodata fiinta lor , esenta umana

In psihologie ura este o extensie a mâniei. Izvorata din teamă.
wolf cartoon
Freud o defineste ca pe o stare e egoului – dorinta de a distruge o sursă a nefericirii personale.

Multi psihologi o clasifică drept un sentiment care durează, adica„long lasting” si care se transformă într-o stare de spirit, o atitudine. Expresia „ura pune stapanire pe tine” nu este fara acoperire.

Sunt indispusa cand observ că o majoritate urăste altă majoritate la modul intens si sustinut. In Romania. Poate si în alte locuri dar pe mine nu ma intereseaza „alte locurile” respective. Ne urâm conducatorii fara să-i cunoastem. Le dorim toate relele din lume. Sunt absolut convinsă ca cei care scriu comentarii în josul ziarelor, nici nu pot numi 10 membri din parlamentul Romaniei. Daca maine , eu Hapi, pasnica si vesela postacă de pe acest blog as intra în politică, m-ar urî jumătate din cei care mă citesc

Majoritatea functionarilor si angajatilor în institutiile statului par că îsi urasc slujba, salariul, sefii si implicit oamenii pe care ar trebui sa-i ajute. Cum pe mine ma indispune acut ura, pe ei îi indispune cronic prezenta oamenilor la coada, cererile lor ,mutrele, formularele. Uitand ca-si petrec jumatate din viata la servici, unii oameni trăiesc urând

Ii urâm pe cei care au averi .Automat cel care are o fabrica, un imperiu financiar, o functie cu rasunet, o casa sau doua case – a furat. A furat si din 12 oameni care posteaza la o stire , 6 îi doresc sa crape, sa îi explodeze casa sau sa moara în chinuri. Sau să fie molestat în închisoare, asta deja e ceva trendy într-o țară de cretini ortodocsi. Pardon, creștini ortodocși. Ba mai mult de cand s/a dat legea aia cu confiscarea averilor nedovedite cu acte *ilicite adică, toți stiu de ea. Faptul ca virgula copiii autisti de exemplu nu beneficiaza de sprijin din partea statului, stiu foarte putini.

Daca maine s-ar îmbogatii subit toti cei care doresc raul altora, am fi o putere in Europa

Ii urâm si pe cei ce nu scriu corect, pe cei care TIN cu PDL sau USL, pe cei care adera la o alta religie sau la niciuna si în general pe oameni pe care nu îi cunoastem si nu ne-au facut niciodata nimic. Una este sa nu-ti placa un partizan si altceva sa îl urăsti

A murit Sergiu Nicolaescu. Doar în copilarie m-am uitat la filmele lui, nu si mai tarziu. Nu stiu multe despre el dar a fost un barbat frumos si un spirit creator. Cineva scrie pe EVZ la comentarii: un comunisto-securist mai putin.
Mda.

Stiu cat de mult ne dorim schimbari pozitive, dar habar nu am cât de mult le meritam.

Iubirea potrivit lui Aquino este miscarea sanatoasa prin care sufletul se întoarce spre sine, se accepta si se place fara sa se mandreasca

Daca te întorci spre tine nu ai timp sa îi urasti pe altii. Te poti înfuria, poti fi frustrat, speriat, necajit, dezamagit, toate astea la un loc, o sa-ti treaca si o sa mergi mai departe. Daca esti interesat de politica si nu-ti place nimic din ceea ce fac alti politicieni te poti înscrie într.un partid care te reprezinta. Daca esti invidios pe cutare intreprinzator, intereseaza-te cum a ajuns sus , ce a studiat, prin cate a trecut, nu-l numi hoț fără să-l cunoști. Daca cineva îti face o nedreptate, ridica-te si spune, cauta o solutie, nu trebuie sa îi dai în cap sau sa le povestesti altora 4 luni despre travaliul tau . Daca un functionar sau un cadru medical te trateaza nepoliticos sau si mai rau- cu obraznicie, spune-i acolo pe loc ce gândesti. Fă o plangere si apoi lasa în urma totul , trăieste-ți viața

Roman fiind ,cum sa te bucuri c-a murit Sergiu Nicolaescu?
Sergiu-Nicolaescu

Există un punct în care mă tem ca diferenta dintre UNII romani si UNII sirieni e faptul ca cei dintai nu au arme sa se ucida între ei .
Repet: stiu ca ne dorim schimbari pozitive. Dar habar nu am cat de mult le meritam
Parcă niciodată n-am fost mai segregați

Dacă acest articol a deranjat pe cineva, asta este. Imi tot repet că nu mai accesez deloc presa din Romania

65 comentarii (+add yours?)

  1. Intuneric
    ian. 03, 2013 @ 14:30:04

    Si eu imi repet acelasi lucru despre presa din Romania. Efectiv, mi s-a facut sila de reactiile pe care le-am vazut la vestea mortii lui Nicolaescu.
    Barbar. Grotesc. Trist.

    Cat despre deranj, articolul tau s-ar putea sa-i „zgaraie” doar pe cei care nu inteleg sursele la care faci trimitere.

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 15:31:52

      Uite, eu citesc si ziare de aici, mari sau mici dar asemenea comentarii nu gasesc. Eu nu vad rostul liberei exprimari in conditiile in care orice analfabet poate scrie oriunde ca „X e un bou, sper sa moara”

      Răspunde

  2. Roberts
    ian. 03, 2013 @ 14:42:01

    adevarul doare, nu? cei care se simt vizati, atinsi, deranjati, ar trebui sa-si analizeze trairile, sentimentele, sa -si schimbe mentalitatea, sa depaseasca rautatile….asta pp reeducare, nu?

    Răspunde

  3. Tiberiu Orasanu
    ian. 03, 2013 @ 15:17:12

    Ce-ar mai fi de spus?
    RIP!
    – – –
    Cît despre parlamentari, am şi eu o întrebare: crezi că cei care s-au prezentat în prima zi a actualei legislaturi în Parlament, îi cunosc pe cei 152 (UN SFERT! din numărul total) de aleşi care au lipsit?

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 15:28:11

      Poate ca nu. Dar ii urasc oare? Caci despre asta este vorba in articolul meu Despre oameni care ii urasc pe altii fara sa ii cunoasca si care ii judeca pe toti la gramada!

      Răspunde

  4. Aliceee Traveler
    ian. 03, 2013 @ 15:20:37

    Nu am cunoscut niciodata cu adevarat sentimentul si nici nu imi doresc!

    Răspunde

  5. madde
    ian. 03, 2013 @ 15:28:43

    e trist…..

    Răspunde

  6. irealia
    ian. 03, 2013 @ 15:32:05

    Eu nu mai citesc multe. Lăturile din comentarii au scăpat capacității mele de înțelegere de când mă știu. Dacă n-ai nimic de zis, de ce să verși litere pline de venin?!
    În ceea ce-l privește pe Sergiu Nicolaescu, n-am fost mereu de acord cu modul lui de-a face politică și-am regretat că n-a rămas în barca aia frumoasă, în care l-am admirat. Ceea ce nu-i poate contesta nimeni este ce-a lăsat în urmă.
    Universul să-l aibă-n grijă, c-am înțeles c-a fost ateu.

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 15:35:29

      Pai nici eu nu sunt de acord cu tot ce inseamna politica USl ourdays dar asta nu inseamna ca ii urasc pe politicieni. Ma enerveaza, ma irita si schimb pagina cand nu-mi place ceva. Mai multe rezolv dand 25 de likeuri pe FB, poate fac pe cineva sa zambeasca dar sa scriu rautati in josul unui articol, este ceva ce nu pot intelege
      Rectific nu rautati, ca rautati toti scriem odata si odata. Grozavii 😦

      Răspunde

  7. Ioana K-man
    ian. 03, 2013 @ 15:40:19

    Si eu m-am gandit la cum ar arata Romania daca am avea accesul la arme al americanilor, de ex.
    Cred ca ura asta provine din oboseala, dar nu ti-as putea spune de ce romanii se obosesc in halul asta unii pe altii. La mine nu e ura, e multa lehamite.

    Răspunde

  8. adelinailiescu
    ian. 03, 2013 @ 15:55:22

    Cele mai mari generatoare de ura in lume sunt religia si politica. Exact cele ce ar fi trebuit sa contribuie la binele omenirii. De ce imi sunt dusmani cei ce gandesc altfel decat mine? Si ei tot bine vor, dar prin alte mijloace. Incerc din rasputeri sa lupt cu ura, nu vreau sa-mi umbreasca deloc existenta. Am si asa destule griji in afara de a dori moartea caprei vecinului, sau chiar a vecinului… Avem o placere morbida in a cauta gunoi in viata unui om, mai ales a unui om mare, ca sa ne dovedim ca n-a fost un sfant, a avut aceleasi pacate cu noi. Poate el a avut aceleasi pacate, dar noi am avut aceleasi realizari? Urasc presa de scandal si cancanurile care ne indobitocesc din zi in zi. E important ca un om a avut 3 neveste sau ca a facut 60 de filme? Nu suportam ideea ca va fi incinerat si nu vom asista la inmormantarea lui.Dar nu ne-a lasat destule lucruri de care sa ne bucuram, trebuie sa gasim satisfactie si in spectacolul mortii lui? O tara de hiene, asta suntem! Si mi se face sila…Ei, ho! ca m-am pornit!Ai dreptate, daca maine ti-ai sustine un crez, altul decat al turmei, te-ar uri multi. Multi cu suflete mici…

    Răspunde

    • melanietoulouse
      ian. 03, 2013 @ 17:12:27

      @Adelina, te citez:”Nu suportam ideea ca va fi incinerat si nu vom asista la inmormantarea lui.” – sa deduc oare ca incinerarea nu-i adoptata, acceptata de BOR si de (unii) români?!… Se practica de zeci de ani, la catolici si la protestanti, e optiunea din ce în ce mai „aleasa”(sic!), cu care sunt total de-acord. În Japonia, Taiwan si Singapore e obligatorie, prin lege, iar la noi, daca familia, rudele sau prietenii sunt la curent cu-aceasta ultima dorinta, nu-i nevoie de lasat nimic scris sau „oficializat”, cu o singura conditie: daca doresti sa-ti donezi organele, ceea ce mi se pare corect, logic, uman.

      Răspunde

      • adelinailiescu
        ian. 04, 2013 @ 14:15:22

        BOR are niste conceptii rigide si total in contradictie cu mersul omenirii. Cica „din pamat te-ai nascut, in pamant te vei intoaece” Zau? Pai nu cred ca m-as putea intoarce pe gaura prin care am venit! Nu e de ajuns ca suntem prea multi cei vii, trebuie sa mai ocupam pamantul si cu cei morti, sa intindem cimitire peste tot. Daca ai venit din neant e normal sa te intorci cat mai repede in neant. Ca sa nu mai zic ca stramosii nostri, dacii, isi incinerau mortii…Asa mi se pare cel mai corect si cel mai igienic. Dar ce stiu eu, ca n-am urmat teologia…

      • Hapi
        ian. 04, 2013 @ 14:33:21

        Adelina, asta cu pamantul e adevarat, ne „reciclam periodic”, de unde am venit nu stim, banuim ca dintr-o celula insa nu stim ca sufletul sa se divida iar corpuri goale nu suntem .
        Toate religiile au pe alocuri conceptii rigide, catolicii sunt la fel de denominatiunile crestine nu mai zic 🙂

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 21:13:30

      Si aici subscriu.
      Oricat de human nature ar fi, trebuie sa luptam cu acest sentiment. Bine ai spus ca si cei care gandesc diferit vor binele, asa cum si-l imagineaza ei si prin alte mijloace….Stiu ca ne e greu la modul general sa acceptam dar e un mare pas in fata daca sinele nostru constientizeaza asta, din pacate putini o fac

      Răspunde

  9. mirela
    ian. 03, 2013 @ 15:59:48

    La multi ani Hapi! Ce pot sa spun e ca, din pacate, a ajuns sa ma deprime venitul acasa. Poate fiindca traiesc de ceva timp intr-o tara in care oamenii sunt mult mai relaxati in relatiile cu cei din jur. Da, spun asta despre o tara araba! Si o spun pentru ca atunci cand vin casa vad doar fete incruntate pe strada, in magazine, vad oameni strigand sau vorbindu-le urat celor din jur : cunoscuti sau necunoscuti. Si nu inteleg. Stiu ca e greu , ca oamenii sunt frustrati si stresati dar mai stiu si ca un zambet va intoarce spre noi mai multe zambete, pe cand o privire incruntata ii va face pe cei din jur la fel de incruntati. Nu pot sa nu ma intreb unde si-au pierdut toti ingaduinta fata de ceilalati.

    Răspunde

  10. Lotus
    ian. 03, 2013 @ 16:25:42

    Frumos ai scris… deci să te urăsc cu pasiune pentru darul tău? 😆

    Răspunde

  11. romanianstampnews
    ian. 03, 2013 @ 16:50:39

    Cam aşa este. O schimbare aşa de radicală în comportamentul şi atitudinea multora ca în ultimii ani n-am mai văzut. Nici pe vremea degrabă împuşcatului nu era aşa (am prins destui ani din „iepocă”). Nu am căderea, şi nici pregătirea să analizez cauzele, asta ar fi o treabă de rezolvat pentru sociologii care, din păcate, se pare că au alte treburi.
    Din nefericire (pentru mine), din cauza meseriei citesc cam toată presa. Părerea mea ete că o parte însemnată din „vină” le revine formatorilor de opinie, care au părăsit de mult timp imparţialitatea cerută de meserie, educaţie şi bun simţ, pentru partizanatul mai mult sau mai puţin politic. Culmea este că nu-mi dau seama de ce o fac, pentru că nu le aduce niciun câştig, poate doar ura altui grup de partizani.
    Până într-un anumit moment al vieţii mele, începusem să apuc şi eu aceeaşi cale. M-am oprit însă şi am încercat să manifest o deschidere cât mai mare faţă de ceilalţi. Şi am început să constat că mă simt mult mai bine atunci când reuşesc să ajut pe cineva sau să-i fiu de folos. Chiar face bine sufletului aşa ceva!

    Nicolaescu a fost un om, cu bune şi cu mai puţin bune, aşa cum e omul. Are însă realizări pe care foarte mulţi nu le-ar putea avea nici în două vieţi, nu într-una. Odihnească-se în pace.

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 21:08:54

      Ai pus punctul pe i. Ai spun ceea ce am omis eu, incercand sa impachetez cuvintele in metafore.
      Gand la gand si subscriu intru totul la aceasta teorie a formatorilor de opinie

      Răspunde

  12. iuliananescu
    ian. 03, 2013 @ 16:56:44

    Hapi, nu cred ca e vorba de ura in cazul celor care arunca cu noroi, cat mai mult de o neputinta de a privi in asamblu, de o lipsa de cunostinte care sa ii ajute sa se exprime elevat si de ceva educatie.
    asa cum ai spus si tu, nu ai cum sa urasti pe cineva daca nu-l cunosti. Poti sa-l barfesti, sa-l arati cu degetul, sa-l condamni, dar nu poti sa-l urasti. Nu ai armele necesare pentru a castiga lupta.

    Răspunde

  13. melanietoulouse
    ian. 03, 2013 @ 17:02:58

    @”ai dreptul moral sa urăsti faptele si comportamentul oamenilor dar niciodata fiinta lor, esenta umana.” – rezumat perfect, afirmat (si) de Biblie, nimic de-adaugat, mai ales daca aia care urasc se considera crestini/credinciosi practicanti.
    – – –
    @”Imi tot repet că nu mai accesez deloc presa din Romania” – am încetat de mult sa mai surfez pe ziarele-ro din aceleasi motive…
    – – –
    @”In psihologie ura este o extensie a mâniei. Izvorata din teamă.” – vast si inepuizabil subiect… am scris pe vremuri despre acest (re)sentiment ce roade, macina, total negativ, auto-distrugator.

    da, e vorba de-acea teama cronica, uneori patologica, cauzata de frustrari, complexe diverse, obsesii ce conduc la o rautate „gratuita”, astea fiind “bastarzii” angoaselor si anxietatilor, iar faptul ca lumea îi ignora le devine insuportabil, anxiogen! În realitate, sunt persoane nefericite, le e teama de semeni si recurg adesea la “lovituri preventive”… 😀 Toate “gingasiile si dragalaseniile” penibilo-debile emise(uneori scuipate!) nu merita nici-o secunda de atentie, ci ignorate din start! Sa ne concentram pe prioritatile noastre reale, esentiale… 🙂 Pâna una, alta: bonne année! aam saiid -sana saiida! 🙂

    Răspunde

  14. Andra C (@AndraC4)
    ian. 03, 2013 @ 17:54:58

    Hapi, întotdeauna o să există oameni pe care o să-i deranjeze ceea ce spunem. Dar asa cum spui si tu, e mai ușor să ne amărâm sufletul decât să facem ceva constructiv. Nu vreau să par rea pentru că spun asta, dar adevărul e că nu ar trebui să ne mirăm că nouă, ca și popor, ne merge așa rău. L-am omorat pe Ceausescu în ziua de Craciun. Ne meritam soarta. Oricat rau ar fi facut, puteam sa asteptam sa treaca sarbatorile.
    In ceea ce-l priveste pe Sergiu Nicolaescu, disparitia lui reprezinta o pierdere pentru noi toti. Cei ce nu vad asta sunt pur si simplu prosti si inconstienti 😀

    Răspunde

  15. blueroses
    ian. 03, 2013 @ 18:18:22

    Ura, teama, invidie, rautate … atat de usor vin niste rautati in gand, pe buze, pe hartie/tastatura … nu stiu cati cugeta inainte de a se exprima si cu parere de rau ai dreptate – suntem o tara majoritar crestin ortodoxa si nu prea se vede … pacat.
    Despre Sergiu Nicolaescu am citit doar ca a murit azi si am evitat avalansa de postari si titluri, am citit acum cu uimire despre decizia Bisericii de a nu se oficia slujba de inmormantare.
    Mai bine ma indrept spre cealalta parte a titlului – dorinta de mai bine – pentru noi, pentru tara asta, pentru intreaga lume, sa speram ca va fi mai bine.

    Răspunde

  16. Tina
    ian. 03, 2013 @ 18:28:53

    Nici macar nu am stiut ca a murit Sergiu Nicolaescu, asta ca sa vezi cat habar am de stiri… Nu am sa il vad niciodata pe Sergiu Nicolaescu ca pe un om politic, ci ca pe un artist, ca pe omul frumos care a lasat poporului asta de imbecili o mostenire frumoasa, pe care altii nu o au.
    Referitor la comentariile cretinopatzilor … romanul s-a nascut atotstiutor, chiar daca habar nu are de subiect, trebuie sa isi dea cu parerea. e imperativ. nu stiu daca ati observat, dar romanul trebuie sa aiba o parere, ca si cum, daca ar spune ca nu cunoste subiectul, sau ca nu il intereseaza, ar fi scos in afara legii. suntem un popor de frustrati. nu imi cer scuze deloc pentru afirmatia asta. cei putini care nu se incadreaza, sunt considerati pierderi colaterale. fiecare roman se naste sef, undeva in interiorul fiintei lui, iar faptul ca in lumea reala nu poate accede la acest statut il face un frustrat. va bate, la propriu, sau la figurat in toti cei care va putea. ii va denigra pe toti cei pe care ii va fi permis sa o faca, pe toti cei pe care ii va considera vinovati de „conditia” lui degradanta, pe toti cei care sunt „mai slabi” decat el. aruncatul cu noroi e sport national pentru ca asa se elibereaza lumea de frustrari, ne simtim mai bine cand improscam pe altul cu noroi, cand facem pe altul sa cada. ne simtim puternici! nu e nimic mai imbatator pentru un caracter mic dacat sa se simta egalul unui om mare.
    in fond, totul se reduce la asta, la putere. religia, politica … chiar si mersul la gradinitza. totul.
    sper sa fi avut oarecare coerentza in exprimare si sa nu fi batut campii. subiectul asta e mult prea vast ca sa incapa intr-un comentariu.
    Superb post.

    Răspunde

  17. Alina Anghel
    ian. 03, 2013 @ 19:05:57

    Da, prefer sa fiu eu cea dezamagita, si sa nu-i urasc pe altii. Cu ce m-ar incalzi? Viata e scurta, sa n-o scurtam si mai mult. Desigur ca ma enervez cateodata din motive mai mult sau mai putin relevante, dar imi trece. Imi pup samoyedul pe nasucul lui umed si ma bucur ca e langa mine 🙂

    Sa stii ca eu evit sa citesc stirile, tocmai din cauza asta. La TV nu ma mai uit de mai bine de 8 ani, asa ca nu-mi risipesc timpul aiurea …

    Frumos ai scris. Din nou. Si trist. Pentru ca cei care ar trebui sa citeasca nici macar nu au habar de textul tau.

    Răspunde

  18. ex-silentio
    ian. 03, 2013 @ 19:36:59

    În cazul lui Nicolaescu au fost doar câteva comentarii așa încărcate de ură (pe alte site-uri de știri n-am găsit niciunul)… dar vă mai amintiți moartea lui Păunescu?

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 19:49:20

      Eu atunci nu am citit, acum am avut mai mult timp, mai bine vedeam un film

      Răspunde

      • mixy
        ian. 04, 2013 @ 13:36:28

        ieri dimineaţă înainte de a pleca la mamaie mi-a spus tata că a auzit ştirea morţii lui, M-a întristat.
        Seara, când am ajuns acasă, am pus un serial pe DVD să fiu sigură că nu auzim bârfele şi ideile nimănui la televizor sau pe internet, să ne rămână sentimentele intacte. L-am vorbit pe Sergiu Nicolaescu numai de bine. A fost OK.
        Tu ai dreptate, in păcate, oamenii se influenţează unii pe alţii şi cel mai adesea în rău.

  19. miha.ela
    ian. 03, 2013 @ 20:48:19

    O Doamne cate mesaje si pe descopera imi aratase sotul, eu nu citesc si nici nu ma pasioneaza presa de oriunde. La o scurta privire intr-un tren din Scotia pe un ziar uitat pe masuta m-a luat durerea de cap, „mi-a amintit de ce”. Mi-am dat seama ca viata mea e mai faina fara aceste detalii. Daca inainte aveam sentimentul ca-mi urasc tatal pentru tot ce a facut, pana la urma am ajuns la concluzia ca nu e vorba de ura, ci de o profunda dezamagire si trebuie sa traiesc cu asta.
    Unora le place sa se alimenteze cu ura intr-un mod gratuit, pacat.

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 03, 2013 @ 21:02:01

      Mihaela, la fel simt si eu. Cand esti foarte tanar e usor sa aluneci pe o panta in care cei care ti-au facut rau sau pur si simplu te-au dezamagit traind astfel, te „indeamna” sa urasti. Dar mai tarziu avem la indemana atatea mijloace prin care viata ne arata ca fiecare suferinta inseamna ceva, o lectie, un antrenament

      Răspunde

  20. ilda76
    ian. 03, 2013 @ 21:30:12

    Ai scris un articol…jos palaria! M-a atins fiecare idee, i l-am citit si sotului meu…
    Am aflat lucruri noi si interesante, am rezonat in ceea ce priveste ura (chiar astazi discutam cu cineva despre invidie: oamenii care nu-si pot infrana un astfel de ghimpe in suflet, nu au echilibru emotional; caci, in mod firesc, cand simti asa ceva, constructiv este sa te uiti si la ceea ce ai tu – caci in mod sigur ai ceva – si sa fii multumit cu asta, sa nu-ti ramana gandul doar la ceea ce are celalalt si tu nu ai!); despre Sergiu Nicolaescu (RIP!) mi se pare stupida afirmatia aceea, cum sa rezumi totul la „comunisto-securist”?!
    Multumesc pentru postarea aceasta!

    Răspunde

  21. Lady
    ian. 03, 2013 @ 21:48:52

    Hapi mi-ai mers la suflet cu postarea ta, mai ales dupa ce am asistat si eu ca un simplu telespectator la „macelul mediatic” facut asupra regretatului Sergiu Nicolaescu. L-au acuzat ca nu e crestin pentru ca si-a dorit sa fie incinerat si ca sa nu poata face un test ADN posibilul fiu ilegitim, apoi s-au luat de el pentru ca ar fi „colaborat” cu securitatea etc.

    Răspunde

  22. danap.ro (@danap_ro)
    ian. 03, 2013 @ 22:33:51

    Da, se uraste mult. Probabil din neputinta. Cam asa a fost si cu Sergiu Nicolaescu. E adevarat mult din ce se spune despre el. Nu etichetarea cu securisto-comunistul. Dar oamenii uita. Sau se prefac ca uita lucrurile bune care se pot spune despre cineva sau ceva. Bravo pentru articol! M-a uns pe suflet 🙂

    Răspunde

  23. elly weiss
    ian. 03, 2013 @ 23:11:32

    Hapi, pe toti oamenii de valoare ai tarii se gasesc niste insi ce urasc din rarunchi orice sa-i desfiinteze total.
    Spunea cineva despre cazul lui Adrian Paunescu. Da, si atunci s-au gasit o multime de indivizi macinati de ura si de frustrari sa arunce cu noroi in viata si creatia marelui nostru poet. Caci dincolo de orice slabiciuni si pacate omenesti, Paunescu a fost un mare poet.
    In vara, in iunie iti amintesti cand Adrian Nastase a incercat sa se sinucida, cati au plans ca nu a reusit? O multime de indivizi i-au dorit atunci moartea. Am si scris ceva fiind oripilata de ura ce razbatea din online: http://dragosteoarba.blogspot.ro/2012/06/suntem-un-popor-bolnav.html
    Nu am inteles nici in cazul lui Paunescu, nici in al lui Nastase, nici in cel al lui Sergiu Nicolaescu de ce oamenii dau drumul la atata ura. O ura de caini turbati, care ma ingrozeste.
    Sunt o fire atat de impaciuitoare ca nu pot uri. Da, mi se intampla sa spun ca nu-mi place cutare sau cutare lucru…dar sa ii urascpe oameni..nu pot. Eu, ca o proasta, nu urasc nici cand ar trebui clar sa urasc. Mi s-a si reprosat asta, fiind considerata ca fiind putin anormala… cam proasta chiar.
    Nu meritam multe lucruri. Cand a fost Ziua Nationala eu chiar am spus ca noi nu meritam aceasta tara…cu frumusetea ei, cu bogatia ei…cu trecutul ei, cu oamenii ei de geniu…
    Lucurile au derapat grozav in ultimii ani. Si, intr-adevar, mass-media e de vina…

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 04, 2013 @ 09:11:45

      Imi amintesc…imi amintesc si de Nastase. Sincer mi s-a rupt sufletul de mila lui. Pe mine nu m-a interesat pe cine a prejudiciat si cu cat sau ce case si-a cumparat. Imi pare foarte rau ca si-a sfarsit cariera asa! In conditiile in care sunt „basista si pedelista” cu diverse adjective si nu l-am preferatpolitic niciodata.
      Stii ce-mi mai aduc aminte…? Ca dupa revolutie eram toti FSNisti 😀

      Răspunde

  24. Rolling Ideas
    ian. 04, 2013 @ 05:27:15

    Încă un articol de nota 10.
    Deşi nu ştiu la ce comentarii vizavi de Sergiu Nicolaescu vă referiţi pt că eu am aflat doar despre faptul că a murit dintr-un comunicat scurt pe hotnews.ro, iar în rest am lăsat tv-ul pe eurosport-tenis.
    Deci nu ştiu exact cine ce a comentat vizavi de Sergiu Nicolaescu, dar articolul reflectă corect valul de ură care mătură ţara de la nord la sud şi înapoi şi sfaturile de la final ar trebui predate în şcoli la educaţie civică sau dirigenţie, măcar copiii să nu propage valul ăsta mai departe

    Răspunde

  25. Rolling Ideas
    ian. 04, 2013 @ 05:52:36

    Dacă se mai îndoieşte cineva de existenţa acestui val de ură tocmai am auzit la ştiri că un om a fost ucis pentru … un loc de parcare 😦

    Răspunde

  26. Ana Maria
    ian. 04, 2013 @ 07:26:29

    Pai de ce te lasi sipitita de Aghiuta si accesezi presa online , Hapi draga? 😀 Fa-o si tu cand esti la un pas de depresie , pentru inveselire…vezi cata incultura domina eterul si te simti bine ca nu faci parte dintre ei…ca esti dincolo de frustrarile unor neica nimeni ce-si permit sa isi urle urile in spatele anonimatului internaut.
    Si mie imi pare rau de moartea domnului Sergiu Nicolaescu.Nu cred ca exista vreo femeie , in tara asta , cu varsta intre 15 si 80 de ani care sa nu il fi iubit , macar putin , pe omul asta charismatic , cu o atitudine atat de barbateasca si care emana atata masculinitate.Ca sa nu mai vorbim de munca dansului , filmele facute la care a semnat regia…Un om de neegalat…indiferent ca a avut 3 neveste si a fost casatorit cu una mult mai tanara ca el…
    N-am sa pricep niciodata ce da dreptul unui uman sa judece alt uman?Si ,ajung sa zic : de ce nu isi vad unii ,intai , barna din ochi si apoi paiul din ochiul celuilalt?
    Asta m-a socat si pe mine , mai mereu:cum pot unii huli un om ce are…De ce?Pentru ca el e sarac si isi doreste sa fie ca acela ce are. Pai stai putin , ala sarac s-a intrebat vreodata ce a mancat cel bogat , pentru a-si aduna banii aia?Poate ca a gandit ca daca nu isi consuma banii la carciuma si nu toarna o turma de copii , va avea mai multi bani , pe care ,investindu-i si muncind , il vor aduce la o treapta sociala mai ridicata.
    Si nu vreau sa aud de cei ce dau tunuri si care fac magarii si se trezesc cu banii peste noapte.Ma refer la cei ce ajung pe propriile puteri , acolo sus si care chiar au muncit sa ajunga acolo.
    Dar nu , vorba ta , nimeni nu gandeste asta ,ci mai bine sa ii ia foc casa cu piscina , sa faca accident cu masina de lux si sa il haleasca falimentul…imbuibatul dracului!
    Urata mentalitate si urati oameni…Din pacate traiesc printre ei , zi de zi…si sunt fericita ca am ajuns la performanta in care ii privesc cu mila cum se zbat in propria hazna morala si in propria frustrare….Bietii de ei!
    Sper ca esti bine , Hapi!
    Ti-ai cumparat ceva fain , cosmeticeste vorbind? 🙂

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 04, 2013 @ 09:04:42

      Multumesc frumos pentru comentariul detaliat! 🙂
      Mi-am cumparat fondul de ten Even Better de la Clinique, nuanta 1, sunt foarte incantata de el. Am primit 8 mostre de fond de ten pentru ca am cerut! 4 cu fondul de ten si 4 cu pudra
      Pudra- Artdeco
      Nici o reducere la aceste produse! 😦

      Răspunde

      • Ana Maria
        ian. 05, 2013 @ 08:58:03

        Ufff , uneori asa ma starnesc la scris , de da in mine diareea verbala!
        Deci , pana la urma ai luat si pudra…
        Fond de ten de la Clinique…sa sti ca am sa incerc si eu Clinique…asteptp sa iau leafa si zau ca ma bag sa intreb ce au pentru mine…

  27. Gabriela
    ian. 04, 2013 @ 08:34:06

    Buna Hapi! Nu stiu de ce nu am intrat pana acum pe blogul tau. De azi o sa-l inscriu pe lista mea de preferinte. Mi-a placut analiza ta. Ura a devenit un sentiment comun, generalizat la nivel national, in Romania. Ai spus ceva ce mi-a ramas in minte:”Daca maine s-ar îmbogatii subit toti cei care doresc raul altora, am fi o putere in Europa ” Poate ca, daca ura e o energie atat de puternica, ar putea fi pusa in slujba unor idealuri nobile. Ar putea fi folosita drept catalizator in anumite actiuni. Sunt plecata din tara de vreo doi ani. Acum un an, am fost acasa intr-o scurta vizita si sora mea m-a prevenit ca o sa sa fiu socata cand o sa intalnesc oamenii pe strada, cu un comportament foarte diferit fata de ce e aici. Nu numai ca sunt incruntati. Nu au cum sa fie veseli cand grijile lor sunt legate acut, de existenta zilnica. Dar nu numai atat. Sunt agresivi,de multe ori, nu neaparat in gesturi cat in atitudine si conversatie. E foarte adevarat. Nii nu pot sa ii condamn foarte mult. Si inteleg mecanismul. Cred ca e o stare de spirit intretinuta. Specialistii in sociologie stiu asta iar politicienii momentuluisi guvernantii sunt foarte bine informati. Am remarcat ca multe conflicte sunt chiar creeate de oamenii politici. Poporul trebuie sa aiba ocupatie nu se sa gandeasca la matrapazlacurile pe care le fac ei. Eu cred ca de acolo porneste ura. De la cei pe care romanii i-au ales sa ii conduca. Oamenii politici ii urasc pe romani.

    Răspunde

    • Hapi
      ian. 04, 2013 @ 09:02:07

      Gabriela de acord cu tot ce spui dar sa nu uitam ca oamenii politici SUNT romani normali, selectati exact din randurile celor care…voteaza! Adica- daca chiar nu imi place nici un candidat nu ma duc deloc la vot , consider ca nu am cu cine vota
      Daca ma duc inseamna ca am incredere in cel pe care pun stampila!
      USLul a iesit acum cu majoritate. Eu nu am votat cu USL si nu voi vota niciodata cu ei pentru ca am alte preferinte.
      Totusi starea de lehamite e aceeasi si va fi in continuare . Nu stiu de ce . Consider ca 50% din populatia romaniei ar trebui sa fie mai fericita pentru ca si-a atins un scop. Acela de a aduce USLul la guvernare
      Dar oamenii voteaza si apoi ajung sa ii blameze foarte repede pe cei pe care i-au votat. Asta se intampla ca o „roata a tiganului” la fiecare 4 ani

      Ah- bine ai venit 🙂

      Răspunde

  28. Gabriela
    ian. 04, 2013 @ 09:32:13

    Eu am mari dubii ca oamenii politici mai sunt romani normali. Dincolo de asta, vroiam sa punctez ca starea de spirit din tara, e intretinuta si controlata prin mecanisme bine puse la punct. Crezi ca daca jumatate din romani macar, ar trai decent, fara problemele grave prin care trec, ar mai fi atat de inraiti? Rautatea asta e o reactie la ceva. cand sunt doborati de propriile necazuri de care nu ii pasa nimanui, multi dintre ei nu mai au compasiune fata de nimic. ”Constiinta trece si prin burta”.

    Răspunde

  29. vienela
    ian. 04, 2013 @ 09:54:17

    Multi dintre cei care comenteaza prosteste pe unde apuca sunt pur si simplu nemultumiti de viata pe care o duc si au nevoie de tapi ispasitori, de niste necunoscuti pe care sa dea vina pentru neputintele lor.

    Răspunde

  30. coco
    ian. 04, 2013 @ 10:24:18

    sunt pe din-afara…s-a putut bucura cineva de decesul lui Nicolaescu ? :(((

    Răspunde

  31. Daniel Onaca
    ian. 04, 2013 @ 12:31:59

    Bravo, Hapi! Dacă nu-ți vedeam numele, as fi zis ca Andrei Plesu a asternut rândurile din postarea ta.

    Răspunde

  32. belgianca
    ian. 04, 2013 @ 18:18:06

    eu as reformula putin intrebarea at: cum sa te bucuri om fiind ca a murit un alt om?! poti sa accepti caci e in firea lucrurilor, dar sa te bucuri cred ca e prea mult…
    cat despre ura, cred ca cei care urasc au probleme mari chiar si cu ei insisi. daca ai fi constient de tine, ai sti ca nu esti perfect si ca si tu gresesti (nu ma refer la tine, vorbesc in general 🙂 ). mie personal ura mi se pare un sentiment care il consuma pe dinauntru pe cel care il poseda. mai mult iti strica viata.
    cand am avut „motive” sa urasc, maximum la care m-am dus a fost indiferenta. iar cand unul din oamenii aia a murit in chinuri, am plans fiindu-mi mila de suferinta lui.
    cei ce urasc nu sunt fericiti si nici nu cred ca isi dau seama ce e fericirea.
    ioi, ca filosofai cam mult. scuzele mele!

    Răspunde

  33. redsky2010
    ian. 08, 2013 @ 08:50:41

    traiesc in globul meu de sticla de catva timp, ma ating doar stirile forfecate f mult. despre sergiu nicolaescu stiam, ca toata lumea, ca s-a ocupat de filmele alea cu „nu trage domn semaca, sunt eu lascarica!” cu actori buni si ceva istorie, corecta sau nu. l-am mai vazut intr-un film in care era batran si parasit ceva cu orient-express si fiind intr-o dispozitie trista mi-a tare placut. circul asta mediatic ma plictiseste, asa ca il evit. e un fel de manipulare voalata, la care refuz sa particip.

    Răspunde

  34. Trackback: Despre ura intr-o lume plina de iubire « Jurnal de Belgia
  35. eumiealmeu
    ian. 19, 2013 @ 21:45:27

    e plină România de jurnaliști mondeni. așa se numește această categorie. și parcă nu ne ajungea categoria de zi cu zi, când se întâmplă ceva care ar trebui să ne facă să fim profunzi dacă mai era vreun jurnalist sănătos la cap și acela devine monden.
    noi avem cele mai puține personalități adevărate din artă, din acest colț de univers, dar dacă tot nu avem, de ce să nu ne imaginăm că avem sau de ce să nu le măcelărim și pe cele pe care le avem?

    Răspunde

Lasă un răspuns către Hapi Anulează răspunsul