Povești pariziene

(dar nu despre Paris)

„Mâncăm unde doriti dar aș prefera sa nu fie scaunele foarte apropiate si spatiul mic.”
Vorbesc într-o franceză stalcită combinata cu doua cuvinte în arabă.Proful meu de franceza din generala ar plange sub catedra daca m-ar auzi.
Domnul si doamna cu care TREBUIE sa luăm masa sunt libanezi, stabiliti de vreo 20 de ani în Paris.
Ea îsi ridică mirată sprancenele de parca nu-i de ajuns ca „stilista” i le-a urcat pe frunte.Ambii trag concluzia stâlcită ca eu nu suport alti oameni langa mine.
Consortul le explica ca nu e vorba de asta.
Nu mă mai obosesc să mă spovedesc :
„nu am aer cand stau înghesuita în restaurantele parisiene si în imbisurile cat o cutie.In plus nu-mi plac aranjamentele sociale si faptul ca de 45 de minute îmi tot spuneti ca am ajuns. 45 de minute prin ploaie de la Gara de Nord. Sunteti exact perechea cu care nu am ce povesti. Si asta lăsand la o parte bariera lingvistica”

Ajungem. Zambesc frumos si le spun „zahme dunia”. Lumea e oricum aglomerată.

Imbissul (ma rog, cică era restaurant) e mic si mesele sunt înghesuite.Specific: kurd. Dupa 3 minute lânga mine se-aseaza un individ . Pot sa îi simt mirosul. In dreapta, doamna îsi aranjeaza hijabul si lipita comod de umărul meu îsi scoate stupid-phone-ul si începe sa-mi arate poze cu copiii ei si cu nepotii. Jesus Christ! Il înteleg perfect pe austriacul ala care s-a dus pana-n fundul gravitatiei si-a sărit în gol.

Dupa-masa ma înghesui si eu prin metroul parizian. Ok, trebuie sa schimb în doua locuri si daca am putin noroc, nici n-o sa ma pierd.Români- în metrou un nene cu look de cersetor toamna- iarna pret a porter- pas-de -dinti , pe nume Stefan (Faultier) îi povesteste unei fătuci despre timpul de lucru din Gare du Nord. Nu-si poate aduce fetita cu el ca e smechera si striga in franceza cand trec jandarmii ca ea vrea acasa la mama.

La întoarcere, metroul aproape gol. C est bien

Si cum sa-mi petrec o (altă) seara ploioasa în Paris altfel decat plimbandu-ma prin mallul preferat- Quatre Temps?


Attention 😀 Urmeaza o postare despre MACARONS

66 comentarii (+add yours?)

  1. mixy
    oct. 16, 2012 @ 10:21:53

    bine că ai postat pozele aerisite, deja aveam senzaţia de sufocare printre mes înghesuite :)) NU pot să sufăr spaţiile aglomerate, îmi stă orice în cap !!

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 16, 2012 @ 11:42:06

      Mixy, nu am tupeu safac poze cand in jur sunt oameni care se uita la mine – in metrou sau in restaurant
      Ma gandesc ca nu le place sa fie pozati si mi s-ar parea ciudat si mie daca cineva din apropiere m-ar fotografia,chiar si la gramada. De asta am pus poze aerisite – ca doar din astea am facut

      Răspunde

  2. adelinailiescu
    oct. 16, 2012 @ 10:33:25

    Se pare ca ai uitat sportul national al romanilor, inghesuiala la cozi pentru orice!:))Ati mancat din farfurii individuale sau „la comun”, dintr-un castron mare pus in mijlocul mesei?:))Adica nu-ti place la Paris?!

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 16, 2012 @ 11:40:45

      Nu am mancat la comun.
      Mananc la comun daca sunt intr-o tara araba si fac o iesire in desert . Dar sa stii ca eu nu am prins nicaieri pana acum , la rudele prin alianta – „mancatul la comun”. Nu ma deranjeaza componenta sociala ca luatul mesei impreuna , pur si simplu nu-mi place sa impart un spatiu stramt cu niste straini. Nu e un moft. Ci o setare….

      Răspunde

  3. PersonalitateAutentica
    oct. 16, 2012 @ 10:37:26

    ups…:)) bun asa!!!lasand la o partea toate de-ale Parisului!?ce faci iti tradezi tara? egipteanco!?!!!
    macarons?cu branza sau ciocolata?!

    Răspunde

  4. gabitelu
    oct. 16, 2012 @ 10:39:23

    eh, si uite d-aia nu suport eu masele de oameni mormoloci care nu merg pe strada, ci se plimba.. De zici ca e promenada, nu drum spre scoala, munca, doctor… Sunt inghesuiti si insuportabil de lenti.. a, si prosti. Am zis ca sunt prosti?

    Răspunde

  5. Crina
    oct. 16, 2012 @ 10:51:00

    Ah esti la Paris …super draga mea o binemeritata vacanta ..romantica 🙂
    Ai darul de a povesti ..atat de bine incat ..in cazul acesta simti cu adevarat aglomeratia si sentimentul pe care l-ai avut 🙂 chiar as vrea sa te vad in situatiile aste-a !
    Iti doresc distractie placuta , sunt sigura ca o sa gasesti un restaurant pe „gustul ” tau !

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 16, 2012 @ 11:19:44

      Multumesc. M-am intors. N-am fost tocmai in vacanta
      Ei, la sfaristul zilei, facem in asa fel incat sa fie pe placul nostru. Imbinam munca si distractia. Culmea relaxarii pentru mine e sa-mi iau mancare arabeasca la pachet si sa mananc linistita la hotel uitandu-ma la TV

      Răspunde

  6. Rolling Ideas
    oct. 16, 2012 @ 11:11:27

    Daca ai ajuns in mall inseamna ca ai scapat cu bine de restaurantul inghesuit si comesenii obligatorii 🙂

    Răspunde

  7. Daniel Onaca
    oct. 16, 2012 @ 11:14:02

    După cum înțeleg, te poate sasisti si existența pariziana 🙂

    Răspunde

  8. Ioana K-man
    oct. 16, 2012 @ 11:15:34

    Mai draga, austriacul ala avea un costum de protectie de sute de mii de euroi din cate am citit. Vezi acum puterea banului? Daca ai avea asa un costum, nu ar mai trebui sa stai in restaurante insalubre dpdv social 😀

    Răspunde

  9. romanianstampnews
    oct. 16, 2012 @ 11:31:06

    Nici mie nu-mi place înghesuiala. Dar mâncarea libaneză – da!

    Răspunde

  10. 9
    oct. 16, 2012 @ 11:49:09

    pai spatiul personal de macar un metru, raza… De! daca-ti povestesc de cainele fiului meu care mereu mi se asaza pe picioare de parca ar vrea mereu sa mi le incalyeasca. Cred ca e aceeasi senzatie.

    Răspunde

  11. Aliceee Traveler
    oct. 16, 2012 @ 12:06:52

    urasc restaurantele inghesuite din Cartierul Lation si in general din Paris desi prin cartiere mai putin turistice gasesti si localuri ‘normale’!
    Ah sa nu intelegi ca nu imi place mancarea lor sau ca nu mananac in ele, dar eu fiind mare iti dai seama ce ne iubim! ALTERNATIVA orele dintre mese cand nu sunt asa pline! pe la 11 dimineata, si 4-5

    Răspunde

  12. Anārkalī
    oct. 16, 2012 @ 12:09:50

    La faza asta ne potrivim perfect Hapi. Si eu urasc aglomeratia si inghesuiala. Evit pe cat pot restaurantele gen cutie de sardine unde-si freaca clientii coatele unii de altii la mese. Groaznic. Deasemenea dezagreez si mijloacele de transport in comun, aglomeratia din cinematografe, stadioane, sali de conventii, samd….cu alte cuvinte absolut tot ce atrage multime de oameni. De lift nici nu mai zic. Nu sunt claustrofobica, dar cred ca in multime iese la iveala partea anti-sociala si egoista din mine. 😆 Nu vreau sa impart aerul din preajma mea cu altii si spatiu personal e foarte important pentru mine.
    Haioasa faza cu ala ce a sarit in gol. :))) Recent asa m simt eu ca intrat asta mic in perioada colicilor. As vrea sa sar si eu din vreo capsula, dar fara parasuta. 😆

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 16, 2012 @ 17:06:56

      Ok, am impresia ca la tine e ceva…..egocentric dupa cum descrii. Adica – mai mult un moft ?
      La mine nu, nu e vorba de aer sau ca m-ar deranja cei din jur, ei nu au nicio vina. Pur si simplu sistemul meu vegetativ primeste o alarma tampita si de obicei o urmeaza intru totul cu efectele binestiute si neplacute ale unui atac de panica. Ei bine, POT sa trec peste el de cele mai multe ori fara sa zic cuiva ceva dar il resimt….extrem de neplacut.
      Ma hiperventilez, transpira palmele, etc

      Răspunde

  13. Alina Anghel
    oct. 16, 2012 @ 12:42:48

    Te inteleg perfect, urasc aglomeratia si inghesuiala. Si-n general, nu-mi place sa mananc la restaurant, daca pot lua acasa ceva de mancare este perfect! Imi place sa mananc uitandu-ma la un epiod dintr-un serial sau frecand site-urile 🙂

    Răspunde

  14. Lady
    oct. 16, 2012 @ 12:49:34

    Eu nu suport inghesuiala in general. Nu suport nici macar ca in tramvai cineva sa stea langa mine si sa ma atinga din greseala cu cotul.;)) Sunt mai ciudata, cred. Dar ce e mai rau este daca oamenii care stau fix langa mine fumeaza sau injura. Hate it!

    Răspunde

  15. ellyweiss
    oct. 16, 2012 @ 13:43:10

    Nu stiu cui ii place inghesuiala. Poate doar patronilor de restaurante, poate au impresia ca e localul foarte plin 😉 :))
    Deci pe la Paris erai… foarte frumos. 🙂

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 16, 2012 @ 17:09:32

      Multora le place!!! Mai ales in Paris. Ei nu o considera inghesuiala
      Omul mi-a spus „dar noi stam zi de zi in metrou, unul lipit de celalalt, in localuri la fel, nu avem nicio problema cu asta”

      Răspunde

  16. Marmotica
    oct. 16, 2012 @ 13:45:14

    Ce fain ar fi metroul asa… Nu suport inghesuiala, daca mergem la cumparaturi si e prea multa lume abandonez :))) Ma sufoc si de cele mai multe ori imi vine sa bat pe toata lumea din jur. Ei n-au nicio vina saracii, ca au iesit la cumparaturi ca tot omul , dar ce sa fac daca nu suport ..

    Răspunde

  17. Anda
    oct. 16, 2012 @ 16:01:17

    Nici eu nu suport inghesuiala. Ce fain ca esti in Paris, abia astept postul despre macaroons 😀

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:55:35

      Anda, am fost laParis de vreo 30 de ori…..poate mai mult Pentru mine nu mai e mirajul ala. Dar ramane un oras superf, colorat, cu farmec 🙂

      Răspunde

  18. coco
    oct. 16, 2012 @ 17:15:00

    sa stii ca nici eu nu prea am tupeu sa fac poze cand se holbeaza cineva , am crezut ca nu-mi pasa , dar se pare ca da 🙂

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:54:08

      E incomod , nu?
      Gandeste-te ca esti intr-o zona populata, cu ghid, etc (ca tot ai fost pe drumuri zilele astea) si vrei sa fotografiezi o gramada de oameni. Oameni aflati langa tine….Ce faci, scoti aparatul si pozezi fara sa ii bagi in seama pe cei care se uita urat? 😀

      Răspunde

  19. ella
    oct. 16, 2012 @ 18:06:07

    Nici eu nu-s prea departe 🙂 Imi place sa stau in locuri cu multi oameni, insa oamenii sa stea cat de departe de poate.
    Imi amintesc de o faza de acum multi ani, cand plecasem cu o colega de la ai ei bunici si pe drum, am cerut soferului sa opreasca si sa ne lase acolo, ca nu suportam mirosul. Eram constienta ca risc sa stau cine stie cate ore in soare, pana venea un autobuz, insa am ales sa cobor. Pur si simplu simteam ca raman fara aer. Si aveam atunci vreo 15 ani. Acum e si mai grav!

    Răspunde

  20. Mihaela Anghel (@MihaelaAnghel)
    oct. 16, 2012 @ 18:18:37

    Astept cu nerabdare postarea despre macarons! 🙂
    Nu ne-ai mai zis aici, cum era mancarea in restaurantul cu specific kurd? Ce ati servit?

    Răspunde

  21. Andra C (@AndraC4)
    oct. 16, 2012 @ 19:09:01

    Si eu detest cand trebe sa socializez cu oameni cu care nu am nimic in comun…

    Răspunde

  22. melanietoulouse
    oct. 16, 2012 @ 19:18:40

    Hapi, cum am locuit 8 ani la Parigi pe care-l cunosc mai bine decât Tolosa, trec direct la macarons… 🙂 Cauta-le pe cele ale lui Pierre Hermé si Ladurée, mai ales ultimele, le gasesti pe Champs-Elysées, rue Royale si rue Bonaparte… exista si cu foie-gras, o minune! 🙂 Bon appétit!
    – – –
    Parisu’ e minunat, ca turist… 🙂

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:49:24

      Pierre Hermé si Ladurée? Asa se numesc?
      Sa inteleg ca nu toate macaronsurile sunt dulci?

      Răspunde

      • melanietoulouse
        oct. 17, 2012 @ 13:04:29

        da, alea-s cele mai celebre si rafinate, Paul is O.K. 🙂 cam 99% sunt dulci… am vazut si cu trufe, ciupercile alea detectate si scoase din pamânt de porci dresati exprès, între 2-3000 euros/kg!… 😀

      • Hapi
        oct. 17, 2012 @ 14:33:51

        Deci sunt bune dar mai scumpe nu cumpar! 🙂

  23. mirela inoan
    oct. 16, 2012 @ 19:49:17

    Spatiul personal din cate stiu are o raza de vre-un metru in jurul nostru, Cred ca cel putin 80% din oameni se simt stanjeniti daca un necunoscut (sau mai multi) sa afla in interiorul acestiu cerc imaginar. E nasol si sa nu poti duce furculita la gura fara sa-ti atingi vecinul de masa. Aici cred ca vina e a patronilor de restaurante care ar inghesui cat mai multi consumatori pe metru patrat. Prin Cluj prefer de multe ori sa merg pe jos decat sa urc intr-un troleu aglomerat. La Paris nu prea ai de ales. Metroul e aproape tot timpul aglomerat. Mai ales in zona centrala. Partea pozitiva e ca nu te trezesti de unul singur prin vreo statie la ore mai tarzii. Mi s-a intamplat la Roma, la 8 seara in piata Spaniei sa fiu numai eu cu prietena cu care calatoream. Iti recomand hotelul Armstrong la Paris. Foarte curat, angajati draguti, aproape de metrou. Mie mi-a placut mai mult decat Ibisul. E intr-o zona mai „colorata” , cu multi emigranti dar eu nu am avut probleme de nici un fel. Avantajul zonei e ca gasesti restaurante cu specific grecesc, arabesc , chinezesc si ce-o mai fi. Au site pe internet.

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:45:08

      Si eu fac asa prin cluj in rarele ocazii in care sunt acolo si folosesc troleul
      Eram cu o prietena undeva pe memorandumului, asteptam un troleu- ea ramanea si a ras de mine cand a i-am spus ca daca e plin nu ma urc
      Mi-a zis ca nu ma credea asa….nu a folosit cuvantul dar era „simandicoasa” cred 😉
      I-am explicat ca nu e vorba de fitosenie sau moft. Nu ii pot comanda deocamdata sistemului meu vegetativ sa n-o ia razna .

      Răspunde

  24. belgianca
    oct. 16, 2012 @ 20:31:31

    hi hi! socul inghesuielii l-am avut si eu in Bruxelles. credeam eu, ca apoi am ajuns la Paris! Bruxelles e vid fata de Paris! :)))) inca mai am probleme cu statul lipita de tipi pe care nu-i cunosc si care, teoretic, is asezati la masa de alaturi.

    Răspunde

  25. vienela
    oct. 17, 2012 @ 04:44:52

    Pe mine nu ma deranjeaza aglomeratia deloc, imi place sa vad oameni multi in jurul meu. Dar la masa este altceva…, ma enerveaza sa ne lovim in timp ce duc furculita la gura. La fel ma enervez cand in aglomeratie dau peste mitocani care isi imagineaza ca toata strada este a lor.

    Răspunde

  26. coolnewz/Ratatouille
    oct. 17, 2012 @ 07:17:21

    te-ai naravit la prea-bine in patria-muma Vaterland! 😀

    Răspunde

  27. federova
    oct. 17, 2012 @ 08:06:49

    Nici mie nu-mi place la inghesuiala si am noroc ca si al meu e la fel si stie ce sa aleaga de obicei. Oricum mancam destul de rar la restaurant, nu sunt fana…
    Mi-as fi dat de gol invidia legata de mica ta escapada dar vazand atmosfera ploioasa mi-a trecut repede ;)).
    Dar vad ca urmeaza sa ma enervezi cu macarons :)), nu sunt chiar grozavi dar mi-e dor de gustul ala, imi facusi pofta :D.

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:47:01

      A doua zi a fost soare 😀
      Legat de macarons – sunt chiar curioasa daca au arome diferite in alta parte sau sunt toate la fel….

      Răspunde

      • federova
        oct. 18, 2012 @ 11:15:36

        Asta ma intrebam si eu si daca tot te-ai indopat recent in ciuda mea cu toate culorile, sa incerci si din Romania. Sunt tare curioasa cum ti se par. Eu mi-am luat doar 2 de la Paul pentru ca mi s-au parut cam scumpe dar mi-au ajuns asa de dulci erau 😛

  28. DAP
    oct. 17, 2012 @ 09:27:48

    Si eu care asteptam note de calatorie din tari arabesti… :)) Cineva imi spunea de curand cat de imputit este Parisul. Am ridicat dintr-o spranceana neincrezatoare. Oricum, trebuie sa ajung si pe acolo… 😀

    Răspunde

    • Hapi
      oct. 17, 2012 @ 10:48:21

      De la mine nu vei auzi niciodata cat de imputit e un oras anume . Fiecare are farmecul lui
      Iar Parisul este grozav daca stii unde sa mergi.
      Cred ca „cineva-ul” a generalizat intr-un mod rautacios

      Răspunde

  29. eumiealmeu
    oct. 18, 2012 @ 15:53:48

    ce sa spun… tu esti tu si nu ai niciun chef sa joci teatru… cand e vorba sa stai intre oameni cu care doar tre sa faci conversatie de forma, ai prefera sa fii pe net sau pur si simplu in cada si sa faci ceva ce-ti place. sunt o multime de alti oameni care ar da oricat si li s-ar parea de bon ton sa faca o conversatie superficiala, doar sa spuna ca fac altceva, ori ca fac si ei ceva… oricum, eu te inteleg. diferenta dintre mine si ceilalti este ca as prefera chiar sa citesc sau sa dau la rate ori sa duc oile la pascut, in loc sa stau cu oameni care isi bat gura pentru a se lauda sau doar pentru a ucide timpul (pe care eu il ador si vreau sa fie al meu pentru ca e prea scurt!).
    pe de alta parte, referitor la metroul parizian… am fost cu metroul si in germania si in spania si in suedia si in alte tari, dar ca vanzatoarea din Paris nu am vazut pe nimeni. o tipa din grupul nostru a spus ca ar dori si ea o harta, iar vanzatoarea i-a aruncat-o in sila, ca i s-a parut ca nu i-a cerut-o cu destula umilinta. si n-a fost singurul moment in care gazdele s-au purtat cu noi de parca le sugeam sangele poporului, nu venisem sa cheltuim banii pe produsele lor, la fel de chinezesti ca cele de la Dragonul Rosu, din Bucuresti.
    cand voi mai merge la Paris voi avea grija sa ma port cu distinctie, ca sa nu strivesc orgolii.

    Răspunde

  30. babymanager
    oct. 18, 2012 @ 19:07:02

    Esti fenomenala! „Stilista” si sprancenele :)! Foarte bun articolul, haios!

    Răspunde

  31. xblondix
    oct. 24, 2012 @ 06:47:59

    nu stiu de ce dar pe mine niciodata nu m-a atras franta. cred ca cel mai tare m-a atras slovenia. totul atat de verde si frumos….ce sa mai, imi place natura 🙂
    PS: imi place ca pui mereu poze de pe unde te duci, cu explicatie a la carte. eu n-as avea rabdare 🙂
    te pup hapi

    Răspunde

Lasă un comentariu